Pravidla šampionátu na rok 2024

RC RALLY - ZÁPADNÍ ČECHY

· - ŠAMPIONÁT

a)

Šampionát v závodech rally pro modely poháněné elektromotory

v měřítku 1:10.

b)

Přihlásit se může kdokoliv, kdo souhlasí s pravidly tohoto šampionátu a odešle přihlášku, uhradí startovné nebo se zúčastní závodu.

c)

Přihlášení se dělí do jednotlivých kategorií:

1. Kategorie jednotlivců (bez omezení věku 4WD).

2. Kategorie týmů (4WD) minimálně dva a maximálně čtyři závodníci.

3. Kategorie děti do 15 let (4WD)

Každý účastník, který chce bodovat v šampionátu a zaplatí licenci, se může licencovat

pouze s pohonem 4WD. Všechny vozy kategorie 2WD budou samostatně bodovány dle

bodu 9a). V jednotlivých závodech nebudou jezdci kat. 2WD získávat medaile, pouze

bude vyhlášeno pořadí v této kategorii. Při vyhlášení sezony budou jezdci 2WD

oceněny 1. - 3. místo jako kategorie 4WD.

d)

Přihlášení (licencovaní) do soutěže, se mohou přihlásit do soutěže týmů. Tým tvoří min. 2 a maximálně 6 soutěžících. Přihlášení do týmu musí mít karoserie stejného vozu, mohou být rozdílné ročníky stejného typu a značky, avšak barevné provedení musí být shodné. Na vozidlech mohou být použity rozdílné polepy a popisky (např. jména sponzorů, osobní znaky a názvy sloužící k rozlišení majitele a podobně). Tyto odlišnosti nesmí zabrat více než 20% plochy karoserie.

e)

V soutěži jednotlivců i ve všech kategoriích kromě soutěže týmů, se vždy jeden nejhorší výsledek nebude počítat do celkového bodování (nejhorší výsledek závodu se škrtá). V soutěži týmů se započítávají všechny výsledky.

f)

Startovní čísla budou přiděleny dle umístění v předešlé sezóně. Pokud se někteří účastníci předešlé sezony do nové sezony nepřihlásí před jejím začátkem, posouvají se ostatní přihlášení o tato místa vpřed. Poté každý další přihlášený obdrží první volné číslo.

g)

Do šampionátu je možné se přihlásit kdykoliv v jeho průběhu a po zaplacení licence bude zapsán do soupisky šampionátu.

­­

· - JEDNOTLIVÉ ZÁVODY

a)

Do jednotlivých závodů šampionátu je nutné se přihlásit dle propozic závodu

uvedených na internetových stránkách šampionátu.

b)

Do jednotlivých závodů se může přihlásit i soutěžící, který není přihlášen do šampionátu. Pořadatel však jeho přihlášku může odmítnout, jestliže formát závodu neumožní startovat závodníkům nad pořadatelem stanovený limit.

Přihláška soutěžícího přihlášeného do šampionátu nemůže být odmítnuta.

c)

Startovné do jednotlivých závodů je stanoveno na 200,- (děti 50,-) Kč za soutěžícího přihlášeného do šampionátu.

Ostatní bez licence -250,-(děti do 15 let 100,-) Kč.

Zvýhodněné startovné za druhý vůz jednotlivce - 50,- Kč .

d)

Jezdci startují v pořadí, dle aktuálního pořadí v šampionátu, vozy bez licence startují po licencovaných. Startovní pořadí do 1. závodu sezony, dle celkového pořadí předchozí sezony.

e)

Počet rychlostních zkoušek a celkový formát závodu není jednotný, záleží na pořadateli závodu.

f)

Uzávěrka přihlášek do jednotlivých závodů je vždy do středy 24.00 hod. před

víkendem kdy se pořádá závod.

V případě přihlášení po tomto termínu, plná cena startovného (tj. 300,-)

g)

V jednotlivých závodech obdrží první tři v kategorii 4WD a v kategorii děti do 15 let 4WD medaile nebo poháry.

h)

Do závodu je možné přihlásit se pouze s maximálně jedním modelem 4WD a jedním modelem 2WD.

i)

Soutěžící se účastní závodu na vlastní odpovědnost a vlastní nebezpečí, souhlasí s pravidly tohoto šampionátu.

3) - SOUTĚŽNÍ KOMISE

a)

Před každým závodem budou z řad přihlášených soutěžících vylosováni 3 členové soutěžní komise.

b)

Členové komise budou hledět na dodržování pravidel všech soutěžících, budou podávat návrhy na penalizace a budou řešit situace, které nejsou jednoznačně popsány těmito pravidly.

c)

Členové komise budou též rozhodovat o případných protestech z řad soutěžících.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

4) - PROPOZICE SOUTĚŽE

a)

Každý pořadatel soutěže vydá nejpozději 7 dnů před závodem propozice soutěže

(dále jen propozice), které jsou pro všechny zúčastněné závazné.

b)

Propozice obsahují zejména přesné místo závodu konání závodu, orientační časový harmonogram (start, shakedown, konec a vyhlášení), kontakt na pořadatele, povrch, další specifika závodu.

c)

Pořadatel si vyhrazuje právo při menší účasti než 15ti jezdců zrušit závod. Rozhoduje se v den po uzávěře přihlášek do plánovaného závodu.

5) - SHAKEDOWN

a)

Shakedown je testovací rychlostní zkouška, kde je možné si dle časového harmonogramu vyzkoušet model ještě před vlastní soutěží.

b)

Shakedown musí být koncipován jako okruh, aby soutěžící jezdili pouze jedním směrem a nedocházelo k jízdě v protisměru ostatních soutěžících.

c)

Mimo dobu vyhrazenou pro Shakedown je zkoušení modelu na trati zakázáno. Zkoušení modelu mimo trať je povoleno.

­­­­­­­­

6) - START

a)

Na start do 1. RZ nájezd přes rampu z UP (uzavřené parkoviště) v UP není povolen servis, je povoleno jen zapnutí nebo vypnutí modelu (možnost výměny akumulátoru).

b)

Všechny modely musí být umístěny v UP minimálně 10 min. před časem startu prvního soutěžícího do 1. RZ.

c)

Soutěžící startují dle čísel na startovní listině po jedné minutě a jejich čas je měřen cílovou fotobuňkou.

d)

Pokud soutěžící neodstartuje ve svůj stanovený čas a ani do

45. sekundy svého startovního času, nemůže již do této RZ odstartovat a má za ni přidělen náhradní čas.

e)

Pokud soutěžící vystartuje před stanoveným časem (od 45. do 59. sec.) bude mu přidělena penalizace za předčasný start.

f)

Za hlídání svého startovního času, je zodpovědný výhradně soutěžící.

g)

Po projetí cílem každé RZ nahlásí startovní číslo časoměřiči.

h)

Po projetí cílem poslední RZ nájezd přes rampu do UP.

i)

Servis je možný mezi každou RZ. V samotné RZ je možné vozidlo opravovat pouze v blízkosti trati (max. do 5m), při tom nesmí jakkoli bránit v průjezdu ostatním jezdcům. Odnášet model do depa je v průběhu vlastní RZ zakázáno.

j)

Za případné rušení signálu RC modelu si jezdci zodpovídají sami! Pořadatel umožní závodníkům vyvěšení AM/FM frekvencí na vývěsku s výsledky a se soupiskou.

7) - PŘEDJETÍ

a)

Pokud je soutěžící dojet dalším modelem, umožní mu předjetí jízdou po kraji dráhy, popř. i zastavením. Pokud jezdec neumožní předjetí rychlejšímu jezdci, bude mu vyměřena penalizace 30 sec.

b)

Při předjetí toto oznámí časoměřiči rychlejší jezdec v cíli rychlostní zkoušky!!!

­­­­­­­­­­

8) - PENALIZACE

a)

30s - předčasný start ( od 45. do 59. sec) před stanoveným časem (6e)

- dotyk modelu s cílovou fotobuňkou

- úmyslný dotyk nohy s modelem

- zkrácení tratě více jak dvěma koly

- neobjetí překážky ze správné strany

- trénink na trati mimo shakedown

- neumístění modelu do UP před závodem ve stanovený čas

- servis modelu mimo povolený servis

- neumožnění předjetí rychlejšímu jezdci v RZ

b)

Náhradní čas = 2x čas prvního v RZ

- nedokončení RZ

- neodstartování do RZ v předepsaném čase (6d)

- oprava modelu v depu během své jízdy v RZ (6i)

c)

Diskvalifikace

- nedokončení více než ½ RZ v závodě.

- nesportovní chování (rozhodne komise).

- použití el. stabilizačního systému.

9) - BODOVÁNÍ

a)- jednotlivců (4WD, 2WD a dětí do 15 let 4WD)

V každém závodě boduje prvních 30 licencovaných závodníků takto:

1.-90 bodů, 2.- 80, 3.-72, 4.-66, 5.-60, 6.-55, 7.-50, 8.-46, 9.-42, 10.-38, 11.-34,

12.- 31, 13.-28, 14.-25, 15.- 22, 16.- 20, 17.- 18, 18.-16, 19.-14, 20.- 12, 21.-10,

22.-9, 23.-8, 24.-7, 25.-6, 26.-5, 27.-4, 28.-3, 29.-2,30.-1.

tyto body se započítávají do celkového pořadí v šampionátu 2WD a 4WD

b) - týmů

Pořadí týmů v závodě bude určeno součtem bodů dvou nejlépe umístěných členů týmu a obodováno takto:

1. - 10
2. - 8
3. - 6
4. - 5
5. - 4 

6. - 3
7. - 2
8. - 1
9. - 0 , tyto body se započítávají do celkového pořadí v šampionátu

10) - PROTEST

a)

Protest může podat každý soutěžící přihlášený do závodu.

b)

Ohlášení případných chyb ve výsledcích není bráno jako protest.

c)

Protest je podán vždy písemně a doložen kaucí 1000,- Kč.

d)

Protest řeší soutěžní komise a je vyřešen nejpozději 1 hod. po jeho podání.

e)

V případě kladného vyřešení protestu je celá kauce vrácena.

f)

V případě zamítnutí protestu kauce propadá pořadateli šampionátu.

g)

V případě, že soutěžní komise nerozhodne jednoznačně, o protestu rozhodne ředitel závodu.

11) - MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI

a)

V případě špatných povětrnostních vlivů může pořadatel závodu rozhodnout o předčasném ukončení závodu. Musí však být odjeta alespoň ½ závodu. V tomto případě se závod započítává do celkového bodování a přidělí se plný počet bodů.

12) - TECHNICKÁ ČÁST

a)

Podvozek:

V závodech může startovat libovolný podvozek 1:10 s libovolnými úpravami.

Maximální šířka včetně kol 210 mm.

Libovolný pohon kol: 4WD a 2WD

b)

Karoserie:

Jsou povoleny jen polomakety vozů typu RALLY v měřítku 1:10.

Karoserie musí být nabarvená a musí svým vzhledem připomínat skutečný vůz.

Barevné provedení karoserie je libovolné.

Karoserie zapsaná pro licenci platí na celou sezonu.

Karoserii je možno kombinovat s jakýmkoli typem pohonu kol.

Jezdi v týmu, musí mít shodné karoserie typem i barevným provedením, lišit se mohou jen v drobných detailech.

c)

Baterie:

Mohou být použity libovolné baterie s maximálním jmenovitým napětím do 8,4V.

Během závodu je možné měnit libovolný počet baterií.

d)

Motory: Mohou být použity libovolné elektromotory.

e)

Pneumatiky:

Mohou být použity libovolné pneumatiky značkové i vlastní výroby.

Maximální šíře pneu není omezena.

Maximální průměr pneu je 75 mm.

Počet výměn pneumatik během závodu není omezen.

Mazání pneu je zakázáno.

Pneumatiky mohou být libovolně upravovány (prořezávány).

Použití hrotů z tvrdých materiálů (hřebů) je zakázáno.

f)

Je zakázáno použití všech elektronických stabilizačních systémů.

13) - STARTOVNÍ ČÍSLA

a)

Přidělené startovní číslo vydá každému soutěžícímu pořadatel šampionátu a je platné na celou sezonu.

b)

Startovní číslo bude nalepeno 1x na střeše čitelné zpoza vozu, 2x na boku karoserie.

c)

Na modelu nesmí být jiné startovní číslo.

­­­­­­­­­­­­

14) - TRAŤ

a)

Za přípravu tratě, její sjízdnost a přehlednost je zodpovědný pořadatel závodu.

b)

V případě, že trať je nesjízdná, rozhoduje o zrušení této části na návrh ředitele závodu soutěžní komise.

15) - ŠAMPIONÁT

a)

První tři v kategorii 4WD, 2WD a kategorie děti do 15 let 4WD získávají pohár.

b)

První tři v kategorii týmy, získávají pohár.

c)

Všichni licencovaní účastníci získají pamětní medaili nebo plaketu (diplom).

16) - LICENCE

a)

Cena za licenci jednotlivce na sezónu ..........................200,-

Cena za licenci děti do 15let........................ ...................100,-

Cena za licenci celého týmu na sezónu ........................150,-

Částky za licence budou vybrány na prvním závodě jednotlivce, či týmu.

________________________________________________________________

Všichni účastníci závodů jsou povinni dodržovat podmínky jednotlivých pořadatelů závodů, na které budou upozorněni při jednotlivých závodech, mimo jiné si počínat tak, aby neohrozili své zdraví, ani zdraví ostatních účastníků závodu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky